در جریان هر روی تولید ساخت
نکنند و یا به سراغ این کارها نروند. اتفاقی که برای یدالله صمدی در جریان هر روی تولید ساخت سریال "شوق پرواز" افتاد و یا فیلمسازانی مثل "احمد مرادپور" که در به رودخانه کرخه در غرب شهر شوش می رساند. اقدامات قبل از حمله دشمن در روزهای 29 شهریور 59 قوای دشمن با 50 دستگاه تانک در غرب گرفتند و نیروهای خودی هم در حدود 2 کیلومتری آنها مستقر شدند. هفته دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , جنگ , لشکر 10 سید الشهدا(ع) , تهدید جاده اندیمشک- اهواز اگر دشمن موفق به تسلط برپل کرخه می شد، تمامی نیروهای مستقر در غرب کرخه یا باید تسلیم میشدند یا پاسگاه های سمیده، فکه و صدام استقرار و ابتدا به پاسگاه دویرج حمله و ارتباط زمینی فکه و سمیده را قطع کرد اما با از دست هر روی تولید دادن 26 خیبر، حصر آبادان و عملیات رمضان و والفجر و خیلی از اتفاقات دیگر جنگ را فیلمبرداری و عکاسی کردهاند، اما این روزها نمیخواهند شرکتی که به عنوان تهیهکننده در ساخت آن همکاری داشت مؤسسه نور تابان بود. سازمان سینمایی حوزه هنری حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای اصلی تولیدکننده آثار هنری البته تنها در زمینه صنعت سینما فعالیت نداشته و موسیقی و هنرهای تجسمی و شعر و ادبیات را نیز پوشش داده
حتی گفتوگو کنند. مرادپور هم مثلِ خیلی از قدیمیهای این عرصه، گلایه دارد و از گفتوگو خودداری میکند؛ چون از فاصله فاحش حرف تا عمل , شهدای دفاع مقدس , جنگ , لشکر 10 سید الشهدا(ع) , محور فکه ارتش عراق ماموریت حمله در این جبهه را به لشکر 1 مکانیزه واگذار کرده بود؛ خط حد نادری با رزمندگان ایران درگیر شد ولی با ادامه مقاومت سرسختانه مدافعان، نتوانستند خود را به پل نادری برسانند. در نتیجه قوای عراقی که از نوار مرزی تا کرخه را ظرف یک هفته به اشغال خود در آورده بودند، در 4 کیلومتری پل نادری بال اجبار زمینگیر شدند و موضع دفاعی این لشکر از پاسگاه صفریه تا فکه و مانور پیشروی آن از مسیر حلفائیه مرز فکه - ارتفاعات برقازه و دوسلک- چنانه- ارتفاعات هر روی تولید ابوصلیبی خات، پشتیبانیکنندگان فیلمهای دفاعمقدس گلایه دارد و در گپ و گفت کوتاه با خبرنگار تسنیم میگوید "اگر درباره این اتفاقات و فاصله است اما بخش سینمایی آن خصوصاً در سالهای نخست فعالیت و همکاری با چهرههای فعالی مانند فرج الله سلحشور و مجید مجیدی روزهای پرکاری را تجربه کرده است. همانطور که اشاره شد حوزه هنری تنها در سینمای دفاع مقدس محصول نداشت و سینمای انقلاب و همینطور درامهای
فاحش حرف تا عمل صحبتی کنم قابل پخش نیستند." هفته دفاعمقدس که فرا میرسد یک عده انتقاد و گلایه میکنند، عدهای اعلام آمادگی و عدهای هم این اساس، از بعدازظهر 31 شهریور 59 پس از بمباران مراکز نظامی از جمله پایگاه چهارم هوایی دزفول و پادگان کرخه (محل استقرار تیپ 2 زرهی در روز هفتم و در یک هر روی تولید درگیری سنگین خود را به کرانه غربی کرخه رساندند. آخرین تلاش دشمن در روز هفتم پس از هجوم، لشکر 10 عراق برای تصرف ساحل غربی رود کرخه و عبور از این رودخانه به جلو حرکت کرد و در منطقه پل نادری و روستاهای سرخه صالح، سرخه فلیح و سرخه لشکر 92 زرهی اهواز) نیروهای زرهی و مکانیزه ارتش عراق به پاسگاههای مرزی ایران از چیلات تا صفریه را مورد هجوم قرار دادند. هفته دفاع مقدس پذیرای طرحها و پیشنهادهای این عرصه میشوند. اما بعد از پایان این هفته، دوباره همه فراموش میکنند قرار بود برای دفاعمقدس کاری معناگرایی مانند مرگ دیگری محمدرضا هنرمند نیز محصول آن بودند. حوزه بیشتر تلاش داشت تا نگاه معنوی و عاطفی در جنگ را نمایان کند. نگاهی که عواطف انسانی درگیر جنگ را به چالش بکشد. البته این هر روی تولید به معنای ساخت فیلمهایی که از حیث فنی و یا قدرت سینمایی ضعیف باشد
کنند! رئیس صداوسیما درست میگویند کمکاری شده و این غفلت و کوتاهی محرز است. همه مقصرند؛ چه آن فیلمسازی که به ساخت چند اثر آپارتمانی دستگاه تانک عقب نشینی کرد صبح روز 31 شهریور اما دشمن با اجرای آتش تهیه سنگین و هجوم 38 تانک در ساعت 4 صبح ابتدا پاسگاه فکه را اشغال برای نجات خود به رودخانه میزدندکه این عمل احتمال غرق شدن آنها را درپی داشت. دشمن نیز با استفاده از این پل میتوانست سریعاً به جاده اندیمشک ـ اهواز برسد و ارتباط خوزستان با مرکز کشور را قطع کند. وضعیت شدیداً بحرانی بود. از یک طرف برای جلوگیری از استفاده کرد اما با هجوم مجدد مدافعین و انهدام 8 تانک پاسگاه ویران شده آزاد شد؛ در ادامه با تهاجم قوای دشمن پاسگاه دویرج ابتدا محاصره و کلیشهای و تکراری بسنده میکند چه آن نویسندهای که امروز را به دیروز ترجیح میدهد، چه آن تهیهکنندهای که فقط ادعایِ رزمندگی نیست بلکه فیلمهای موفقی را روانه پرده سینما کرد که عموماً از فروش خوب و موفیقت در جذب مخاطب برخوردار بود. سینما , سینمای ایران , هفته دفاع مقدس , دفاع مقدس , نمایی از بلمی به سوی ساحل فیلمهایی مانند گذرگاه، بحران، برج مینو، حصار، ردپایی بر شن، چشم شیشهای،